Az ebben az IO-ban kifejlesztett LS4VET forgatókönyv és eszközkészlet segíti a Lesson Study (LS4VET) adaptációjának tesztelését a partner szakképző iskolákban. Ezeket a szakértő partnerek dolgozzák ki az LS-ről és az LS4VET-modellről rendelkezésre álló szakirodalom alapján, és a szakképző iskolai partnerek által az LS4VET tesztelésének eredménye alapján véglegesítik.
LS4VET-eszköztár
Az LS4VET projekt keretében készített eszköztár a szakképzésben oktatóknak segít a Lesson Study (LS) végzésében és az LS intézményi beágyazásában és fenntarthatóságának biztosításában.
Az eszköztár három részből épül fel:
- Útmutató LS4VET facilitátorok számára.
- A szakképzésben oktatókat Lesson Study végzésében segítő sablonok az egyes LS-lépésekhez kapcsolódóan.
- Az LS4VET intézményi beágyazását célzó feladatokhoz kapcsolódó sablonok.
Az útmutatót és a sablonokat az LS4VET képzés részeként dolgoztuk ki, de a Lesson Studyt végző (szakképzésben oktató) tanárok a képzéstől függetlenül is használhatják őket.
Útmutató a szakképzésben megvalósított Lesson Study facilitálásához
Sablonok a szakképzésben megvalósított Lesson Study végzéséhez
A Lesson Study-ciklus lépései és céljai |
Sablonok |
1. lépés – A csoport megszervezése, a cél meghatározása |
|
A csoport megalakítása és az együttműködési protokollok megbeszélése |
LS4VET_sablon_1_Csoportalakitas ALTERNATÍV SABLON AZ 1. ÉS 2. LÉPÉSEKHEZ: |
A kutatási órával kapcsolatos ötletek feltárása, megosztása és megvitatása. |
|
A kutatási óra célja(i)nak kijelölése |
|
2. lépés – Vizsgálódás önállóan és közösen |
|
A vonatkozó szakirodalom és források azonosítása és tanulmányozása |
|
Külső szakértőkkel és tanulókkal való konzultáció |
|
A kutatási óra célja(i)nak meghatározása |
|
A Lesson Study munkaterv véglegesítése az összes Lesson Study tevékenység ütemezésével, beleértve a szerepek és felelősségi körök meghatározását. |
|
3. lépés – A kutatási óra megtervezése |
|
A kutatási óra tervezése a meghatározott cél(ok)ra összpontosítva |
|
Részletes Lesson Study kutatási óra terv elkészítése |
|
Megfigyelési és interjútervek készítése |
|
4. lépés – Kutatási óra: tanítás és megfigyelés |
|
A kutatási óra megtartása |
|
Adatgyűjtés a tanulók tanulásáról az óra alatt és közvetlenül utána |
|
5. lépés – Elemzés és megbeszélés |
|
A tanulóktól és megfigyelőktől gyűjtött adatok elemzése |
|
Az összegyűjtött adatok megvitatása a tanítás utáni megbeszélésen |
|
6. lépés – Ismétlés: a kutatási óra átdolgozása, fejlesztése, tanítása, megfigyelése, elemzése és megbeszélése |
|
A kutatási óra iteratív módon történő finomítása a megfigyelések, interjúk, elemzések és megbeszélések alapján. |
|
A tanulók tanulásával kapcsolatos új ismeretek keresése a jobb tanulási eredményeken keresztül |
|
7. lépés – Reflektálás és terjesztés |
|
A Lesson Study tapasztalataira és az ennek eredményeképpen szerzett tanulásra történő reflektálás |
|
Az eredmények terjesztése más kollégák körében a szakképző iskolai közösségen belül és azon kívül |
Az LS4VET intézményi beágyazására és fenntarthatóságára irányuló munka sablonjai
SWOT-elemzés készítése az LS4VET intézményi feltételeiről az iskolában
LS4VET_sablon_15_SWOT_elemzes
Az LS4VET iskolai bevezetésére és fenntartására vonatkozó stratégia készítése LS4VET_sablon_16_LS4VET_strategia